Tuesday, April 22, 2025

Εκπαιδευτική Εκδρομή Γ’τάξης Θεσσαλονίκη-Έδεσσα-Βεργίνα

Στο πλαίσιο της διαθεματικής συνεργασίας των φιλολογικών και θετικών μαθημάτων, πραγματοποιήθηκε η τριήμερη εκδρομή της Γ’ τάξης στη Θεσσαλονίκη, την Έδεσσα και τη Βεργίνα, στις 2–4 Απριλίου 2025. Ειδικότερα, οι μαθητές και οι μαθήτριες επισκέφθηκαν το Μουσείο Μακεδονομάχων και γνώρισαν την ιστορία της περιοχής μέσα από τα εκθέματα και την ενημερωτική ξεναγήση. Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Νόησις, όπου παρακολούθησαν προβολή στο Πλανητάριο με θέμα «Από τη γη στο σύμπαν», διάρκειας 35 λεπτών. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια περιπάτου στο ιστορικό κέντρο, είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν σε σημαντικά ιστορικά τοπόσημα της πόλης.

Η δεύτερη ημέρα ήταν αφιερωμένη στην Έδεσσα και τη Βεργίνα. Στην Έδεσσα, οι μαθητές-τριες θαύμασαν τους καταρράκτες, επισκέφτηκαν το Μουσείο Ερπετών- Ενυδρείο και περιηγήθηκαν στον παραδοσιακό οικισμό Βαρόσι, ανακαλύπτοντας το φυσικό κάλλος της περιοχής και την παραδοσιακή μακεδονική αρχιτεκτονική. Στη συνέχεια, επισκέφτηκαν τη Βεργίνα, όπου στο Πολυκεντρικό Μουσείο Αιγών και τους βασιλικούς τάφους ήρθαν σε άμεση επαφή με τον αρχαίο μακεδονικό πολιτισμό. Γνώρισαν την ιστορία του βασιλείου της Μακεδονίας, θαύμασαν τον πλούτο και την καλλιτεχνική αξία των ευρημάτων και κατανόησαν τη σημασία της αρχαίας πόλης των Αιγών. Η ξενάγηση στους βασιλικούς τάφους, ιδίως στον τάφο του Φιλίππου Β’, συνέβαλε στην εμβάθυνση των γνώσεών τους για την ιστορία και την αρχαιολογία.

Την τρίτη ημέρα πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Εβραϊκό Μουσείο Θεσσαλονίκης, η οποία προσέφερε στους μαθητές μια σημαντική ευκαιρία να γνωρίσουν την πλούσια και μακραίωνη ιστορία της εβραϊκής κοινότητας της πόλης, την συμβολή της στην οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική ζωή και τις σημαντικές στιγμές της ιστορίας της, συμπεριλαμβανομένου του Ολοκαυτώματος, συμβάλλοντας στην ευαισθητοποίησή τους σε θέματα ιστορικής μνήμης, ανεκτικότητας και σεβασμού της διαφορετικότητας.

Υπεύθυνες Καθηγήτριες: Ειρήνη Αμοργιανιώτη ΠΕ02 και Ευδοξία Ισηδωρίδου ΠΕ04.04

No comments:

Post a Comment