Monday, May 30, 2022

'Ερευνα Δράσης - Πιλοτική Εφαρμογή της Ανεστραμμένης Τάξης στην Ομήρου Οδύσσεια, Α Γυμνασίου

Οι μαθητές-τριες του τμήματος Α1, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2021-2022, είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών από Μτφρ, Ομήρου Οδύσσεια με το μοντέλο της Ανεστραμμένης Τάξης. Το μοντέλο της Ανεστραμμένης Τάξης εφαρμόστηκε πιλοτικά κατά το Β’ Τετράμηνο και πήρε τη μορφή Έρευνας Δράσης που τα αποτελεσματά της έχουν δημοσιευτεί στο διεθνές περιοδικό "Εκπαιδευτικός Κύκλος". Ειδικότερα, αναπτύχθηκε μια Έρευνα Δράσης με Ομάδα Ελέγχου τους μαθητές-τριες του τμήματος Α4 που διδάχθηκαν το μάθημα με τον παραδοσιακό τρόπο. Η δράση υλοποιήθηκε με τέσσερα Σενάρια Διδασκαλίας και διήρκησε τέσσερις βδομάδες, συνολικά οχτώ ώρες, την περίοδο Απρίλιος-Μάιος του 2022. Η εργασία στόχευε στο να αποτυπωθούν οι προϋποθέσεις σχεδιασμού και εφαρμογής του μοντέλου, τα διδακτικά οφέλη και οι δυσκολίες εφαρμογής. Από τα ερευνητικά δεδομένα, διαπιστώθηκε ότι στην Ανεστραμμένη Τάξη τα μαθησιακά αποτελέσματα ήταν καλύτερα, παρατηρήθηκε αύξηση του διδακτικού χρόνου μέσα στην τάξη, όπου πραγματοποιήθηκαν ποικίλες δραστηριότητες, ενώ οι εντυπώσεις των μαθητών ήταν θετικές για τη νέα μέθοδο διδασκαλίας. Ωστόσο, η συμμετοχή των μαθητών στις δραστηριότητες πριν τη τάξη υπήρξε προβληματική, καθώς καταγράφηκε ένα μικρό ποσοστό μαθητών-τριών που δε συμμετείχαν. Παράλληλα,ως προς το ερώτημα πώς διδάσκουμε με ανεστραμμένη τάξη το νέο υπό εξέταση θέμα σημειώθηκαν δύο διαφορετικοί τρόποι α. με επιμερισμό του θέματος σε υποερωτήματα πριν την τάξη β. μέσα από ένα παράδειγμα εξάγουμε τη θεωρία. Τέλος, ανευρέθηκαν διάφορες λύσεις σε θέματα που χρήζουν προβληματισμό γύρω από το μοντέλο όπως η μη συμμετοχή των μαθητών στη φάση πριν την τάξη, τεχνικά θέματα της ψηφιακής πλατφόρμας, σε ποια χρονική στιγμή ή τμήμα της ύλης μπορεί να αξιοποιηθεί το μοντέλο και άλλα.

Δείτε τη Δημοσίευση της Έρευνας Δράσης.




Το ηλεκτρονικό περιβάλλον του μαθήματος στην πλατφόρμα ασύγχρονης εκπαίδευσης e-me



Ερωτηματολόγιο αξιολόγησης της δράσης από τους μαθητές-τριες



21 Ενότητα: Ο Τηλέμαχος στο καλύβι του Εύμαιου (Interactive Video)



22 Ενότητα: H αναγνώριση του Οδυσσέα από τον Τηλέμαχο (Interactive Video)



No comments:

Post a Comment