Την Παρασκευή 20 Μαΐου 2022, πραγματοποιήθηκε η τελευταία συνάντηση του Ομίλου. Κατά τη συνάντηση οι μαθητές-τριες προχώρησαν στην αξιολόγηση της λειτουργίας του Ομίλου. απαντώντας σε ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις ανοικτού και κλειστού τύπου.
Το ερωτηματολόγιο περιείχε 6 διακριτές κατηγορίες ερωτήσεων ως εξής:
1ο Μέρος: Δημογραφικά Στοιχεία
Τάξη:
Φύλο:
Αριθμός Λογοτεχνικών Βιβλίων που διάβασα στα πλαίσια του Ομίλου:
2ο Μέρος: Εκπαιδευτικοί Στόχοι
Σε ποιο Βαθμό Επιτεύχθηκαν οι εξής στόχοι:
- Καλλιέργεια θετικής στάσης και αγάπης για το λογοτεχνικό βιβλίο
- Μύηση στο πνεύμα της ανάγνωσης του λογοτεχνικού και φιλοσοφικού κειμένου
- Γνωριμία με την παιδική κλασική και σύγχρονη λογοτεχνία
- Άσκηση της δεξιότητας της προσεκτικής ακρόασης και πρόσληψης της λογοτεχνίας
- Καλλιέργεια της κριτικής και δημιουργικής σκέψης των μαθητών
- Ασκήσεις Δημιουργικής Γραφής
- Συστηματική διερεύνηση των συνεκτικών δομών του κειμένου και αποκωδικοποίησή τους
- Δημιουργία κλίματος συντροφικότητας και δημιουργικότητας μέσα στην τάξη με σκοπό τη δημιουργία μιας κοινότητας αναγνωστών
- Καλλιέργεια του δημοκρατικού διαλόγου
- Προώθηση της βιωματικής και συνεργατικής μάθησης
3ο Μέρος: Εκπαιδευτικές Δράσεις
Σε ποιο βαθμό σας κέντρισαν την προσοχή οι εκπαιδευτικές δράσεις που υλοποιήθηκαν:
- Ενημέρωση από τη Ζωσιμαία Βιβλιοθήκη
- Η ιστορία της Τυπογραφίας, εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Ωνασείου Βιβλιοθήκης
- Διαδικτυακή Ξενάγηση στην Ωνάσειο Βιβλιοθήκη
- Συνέντευξη με Συγγραφέα
- Σχολική εκδήλωση Βιβλιοπαρουσίασης
- Ανταλλακτική Βιβλιοθήκη
- Φιλαναγνωστικές Εμψυχώσεις ( Ανάγνωση)
- Ηχογραφημένες Αναγνώσεις
- Σύμπραξη με Όμιλο Μουσικής
- Δημιουργική γραφή
Οι διαδικτυακές δράσεις ήταν προς όφελος της Φιλαναγνωσίας; Ναι ή Όχι
4ο Μέρος: Αξιολόγηση Ιστολογίου
Σχετικά με το ιστολόγιο:
Σε ποιο βαθμό το ιστολόγιο ενίσχυσε τη φιλαναγνωσία;
Σε ποιο βαθμό το ιστολόγιο στήριξε την επικοινωνία;
Σε ποιο βαθμό το ιστολόγιο συνέβαλε στην καλλιέργεια του πνεύματος συντροφικότητας;
5ο Μέρος: Ερωτήσεις για τη Στάση τους προς το βιβλίο και τον Όμιλο
Σε ποιο βαθμό η συμμετοχή σας στον Όμιλο άλλαξε τη στάση σας προς το βιβλίο;
Το καλοκαίρι θα διαβάσετε κάποιο βιβλίο;
Αν είχατε την ευκαιρία θα συμμετείχατε την επόμενη σχολική χρονιά;
Θα συστήνατε σε κάποιο φίλο/η σας να συμμετέχει;
6ο Μέρος: Ερωτήσεις για Δυσκολίες, Προβλήματα, Προτάσεις βελτίωσης
Ποιες προσωπικές δυσκολίες συναντήσατε;
Ποιες άλλες εκπαιδευτικές δράσεις θα θέλατε να είχε;
Γράψτε ένα κείμενο που να περιέχει προτάσεις για την περίπτωση που ο συγκεκριμένος όμιλος επαναλειτουργήσει;
Από την αξιολόγηση του Ομίλου προέκυψε μέσα από τις απαντήσεις των μαθητών ότι επιτεύχθηκαν τα αρχικά προσδοκώμενα αποτελέσματα σε βαθμό αρκετό έως πάρα πολύ. Οι μαθητές-τριες δήλωσαν ότι η συμμετοχή τους στον Όμιλο ενίσχυσε την φιλαναγνωσία τους. Προχωρώντας στον επανασχεδιασμό του Ομίλου για την επόμενη σχολική χρονιά απαραίτητη κρίνεται:
- η διερεύνηση των ενδιαφερόντων των μελών του Ομίλου με την έναρξή του
- ο εμπλουτισμός των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων σε ακολουθία με τις προτάσεις των μαθητών-τριών
- η ενίσχυση ορισμένων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που αναπτύχθηκαν φέτος σε περιορισμένο εύρος, όπως η δημιουργική γραφή
- η αναζήτηση εξωτερικών συνεργατών
- η σύμπραξη με άλλους Ομίλους
No comments:
Post a Comment