Saturday, May 28, 2022

22η Συνάντηση: Αξιολόγηση του Ομίλου από τους συμμετέχοντες μαθητές-τριες με σκοπό τον επανασχεδιασμό της δράσης του

Την Παρασκευή 20 Μαΐου 2022, πραγματοποιήθηκε η τελευταία συνάντηση του Ομίλου. Κατά τη συνάντηση οι μαθητές-τριες προχώρησαν στην αξιολόγηση της λειτουργίας του Ομίλου. απαντώντας σε ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις ανοικτού και κλειστού τύπου.

Το ερωτηματολόγιο περιείχε 6 διακριτές κατηγορίες ερωτήσεων ως εξής:

1ο Μέρος: Δημογραφικά Στοιχεία
Τάξη:
Φύλο:
Αριθμός Λογοτεχνικών Βιβλίων που διάβασα στα πλαίσια του Ομίλου:

2ο Μέρος: Εκπαιδευτικοί Στόχοι
Σε ποιο Βαθμό Επιτεύχθηκαν οι εξής στόχοι:

  • Καλλιέργεια θετικής στάσης και αγάπης για το λογοτεχνικό βιβλίο
  • Μύηση στο πνεύμα της ανάγνωσης του λογοτεχνικού και φιλοσοφικού κειμένου
  • Γνωριμία με την παιδική κλασική και σύγχρονη λογοτεχνία
  • Άσκηση της δεξιότητας της προσεκτικής ακρόασης και πρόσληψης της λογοτεχνίας
  • Καλλιέργεια της κριτικής και δημιουργικής σκέψης των μαθητών
  • Ασκήσεις Δημιουργικής Γραφής
  • Συστηματική διερεύνηση των συνεκτικών δομών του κειμένου και αποκωδικοποίησή τους
  • Δημιουργία κλίματος συντροφικότητας και δημιουργικότητας μέσα στην τάξη με σκοπό τη δημιουργία μιας κοινότητας αναγνωστών
  • Καλλιέργεια του δημοκρατικού διαλόγου
  • Προώθηση της βιωματικής και συνεργατικής μάθησης

3ο Μέρος: Εκπαιδευτικές Δράσεις
Σε ποιο βαθμό σας κέντρισαν την προσοχή οι εκπαιδευτικές δράσεις που υλοποιήθηκαν:

  • Ενημέρωση από τη Ζωσιμαία Βιβλιοθήκη
  • Η ιστορία της Τυπογραφίας, εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Ωνασείου Βιβλιοθήκης
  • Διαδικτυακή Ξενάγηση στην Ωνάσειο Βιβλιοθήκη
  • Συνέντευξη με Συγγραφέα
  • Σχολική εκδήλωση Βιβλιοπαρουσίασης
  • Ανταλλακτική Βιβλιοθήκη
  • Φιλαναγνωστικές Εμψυχώσεις ( Ανάγνωση)
  • Ηχογραφημένες Αναγνώσεις
  • Σύμπραξη με Όμιλο Μουσικής
  • Δημιουργική γραφή

Οι διαδικτυακές δράσεις ήταν προς όφελος της Φιλαναγνωσίας; Ναι ή Όχι

4ο Μέρος: Αξιολόγηση Ιστολογίου
Σχετικά με το ιστολόγιο:
Σε ποιο βαθμό το ιστολόγιο ενίσχυσε τη φιλαναγνωσία;
Σε ποιο βαθμό το ιστολόγιο στήριξε την επικοινωνία;
Σε ποιο βαθμό το ιστολόγιο συνέβαλε στην καλλιέργεια του πνεύματος συντροφικότητας;

5ο Μέρος: Ερωτήσεις για τη Στάση τους προς το βιβλίο και τον Όμιλο
Σε ποιο βαθμό η συμμετοχή σας στον Όμιλο άλλαξε τη στάση σας προς το βιβλίο;
Το καλοκαίρι θα διαβάσετε κάποιο βιβλίο;
Αν είχατε την ευκαιρία θα συμμετείχατε την επόμενη σχολική χρονιά;
Θα συστήνατε σε κάποιο φίλο/η σας να συμμετέχει;

6ο Μέρος: Ερωτήσεις για Δυσκολίες, Προβλήματα, Προτάσεις βελτίωσης
Ποιες προσωπικές δυσκολίες συναντήσατε;
Ποιες άλλες εκπαιδευτικές δράσεις θα θέλατε να είχε;
Γράψτε ένα κείμενο που να περιέχει προτάσεις για την περίπτωση που ο συγκεκριμένος όμιλος επαναλειτουργήσει;

Από την αξιολόγηση του Ομίλου προέκυψε μέσα από τις απαντήσεις των μαθητών ότι επιτεύχθηκαν τα αρχικά προσδοκώμενα αποτελέσματα σε βαθμό αρκετό έως πάρα πολύ. Οι μαθητές-τριες δήλωσαν ότι η συμμετοχή τους στον Όμιλο ενίσχυσε την φιλαναγνωσία τους. Προχωρώντας στον επανασχεδιασμό του Ομίλου για την επόμενη σχολική χρονιά απαραίτητη κρίνεται:

  • η διερεύνηση των ενδιαφερόντων των μελών του Ομίλου με την έναρξή του
  • ο εμπλουτισμός των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων σε ακολουθία με τις προτάσεις των μαθητών-τριών
  • η ενίσχυση ορισμένων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που αναπτύχθηκαν φέτος σε περιορισμένο εύρος, όπως η δημιουργική γραφή
  • η αναζήτηση εξωτερικών συνεργατών
  • η σύμπραξη με άλλους Ομίλους

No comments:

Post a Comment