Sunday, December 12, 2021

«Σβηστά χαλάσματα στο δρόμο της λύτρωσης και του μύθου», 4ο κεφάλαιο «Η Πυθαγόρεια Χώρα».

Παράλληλα, την Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου, ο όμιλος φιλαναγνωσίας έκανε εισαγωγή στην τέταρτη αληθινή ιστορία του βιβλίου 

«Σβηστά χαλάσματα στο δρόμο της λύτρωσης και του μύθου» 

και στο κεφάλαιο «Η Πυθαγόρεια Χώρα».




Συζητήθηκαν σημαντικά και επίκαιρα θέματα, όπως ο πόλεμος μεταξύ των ανθρώπων, που φαντάζει σαν φυσική νομοτέλεια, αλλά και σημαντικές προσωπικότητες που γιγάντωσαν το ανάστημά τους απέναντι στην ιστορία, όπως ο Μαχάτμα Γκάντι, ο Μάρτιν Λούθερ Κίνγκ, ο Νέλσον Μαντέλα, όλοι ως «ΑΝΘΡΩΠΟΙ» με το δικό τους ανώτερο προίκισμα.

Έγιναν κατανοητές οι δύο αντίθετες μορφές του πολέμου, η εσωτερική και η εξωτερική. Από τη μια, πόλεμος για να υποτάξεις το «είναι» σου και να αναδείξεις σωστά την αγάπη, ένας πόλεμος προσωπικός. Από την άλλη, πόλεμος για να’ σαι νικητής σε ανθρώπινο πόνο και αίμα, δυνάστης της ζωής άλλου, ένας πόλεμος που επιβάλλεται με εξωτερικά μέσα.

Τα τύμπανα του πολέμου ηχούν με μεταναστευτικές ροές, όπου καραβάνια διαλυμένων ανθρώπων περνούν τα σύνορά μας…Οι όροι «μετανάστης» και «πρόσφυγας» αποσαφηνίστηκαν με παραδείγματα και σαφείς αναφορές των παιδιών από την τρέχουσα επικαιρότητα.

Έγινε μνεία στις δύο στράτες: «ονειρεμένη ζωή» ή «κόλαση και μαρτυρικά βάσανα» που ξερνάει η ζωή; Οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος, όπου -σύμφωνα με τον συγγραφέα- είτε γλείφεις τα γρανάζια του κεφαλαίου, υπηρετώντας πιστά το τέρας του ως «Ευαγγέλιο της επίγειας ζωής» είτε υποφέρεις καρτερικά και ευαγγελίζεσαι την «ουράνια ζωή», καταλήγεις στην αγκαλιά του Θεού.

Έγιναν επίσης αναφορές στο σύγχρονο δουλεμπόριο ψυχών από τους ανατολικούς γείτονές μας…ψυχές κρυμμένες πίσω από αριθμούς, όπου κανένας άνθρωπος με «τσίπα» δεν θα μπορούσε ποτέ να κάνει τον απολογισμό των ψυχών αυτών σε πόνο και δάκρυ…

Περνώντας στον «Επίκτητο», και στο κεφάλαιο 2, συζητήθηκε η «επιθυμία». Ο Επίκτητος τονίζει: «…να μην αποφεύγεις κανένα πράγμα που δεν εξαρτάται από σένα, διαφορετικά και θα αποτύχεις και θα καταλήξεις σε όσα αποφεύγεις». Συζητήθηκε τι παθαίνει όποιος αποφεύγει είτε εκείνα που είναι αντίθετα στη φύση, είτε την αρρώστια, τον θάνατο ή την φτώχεια, ως «ΑΔΙΑΦΟΡΑ».

No comments:

Post a Comment