Saturday, April 30, 2022

Συστάδα Κειμένων - Πιλοτική Εφαρμογή των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών στη Λογοτεχνία (Β Μέρος)

Η αποτύπωση του «γύφτου» στη Λογοτεχνία:
Έρευνα Δράσης στα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών

Σκοπός της παρούσης Έρευνας Δράσης ήταν ο σχεδιασμός, η εφαρμογή και η αποτίμηση Σεναρίου Διδασκαλίας με θεματική τον γύφτο ως λογοτεχνική κατασκευή, με βάση ιστορικο-γραμματολογικά κριτήρια. Ειδικότερα, η αποτύπωση του γύφτου ως αναπαράσταση του Άλλου και των στερεοτύπων του έχει μακρά λογοτεχνική παράδοση στην Iστορία της Nεοελληνικής Λογοτεχνίας. Το λαογραφικό κίνημα του Πολίτη και η ανάπτυξη της ηθογραφίας από πολύ νωρίς αποτέλεσαν το έναυσμα για τη λογοτεχνική εκμετάλλευση του θέματος. Η πιλοτική εφαρμογή του Νέου Προγράμματος Σπουδών στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, στη Γ’ τάξη του Γυμνασίου, υλοποιήθηκε την άνοιξη του 2022, στο πλαίσιο της Πράξης «Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα Προγράμματα Σπουδών και το εκπαιδευτικό υλικό Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης». Η μελέτη στόχευε στο να αποτυπωθούν οι προϋποθέσεις υλοποίησης των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών και, ειδικότερα, της Συλλογής Κειμένων σε ιστορικογραμματολογική διάταξη για τη Γ τάξη, καθώς και οι δυσκολίες που αναδύονται από την εκπαιδευτική διαδικασία υλοποίησης των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών. Από την Έρευνα Δράσης διαπιστώθηκε ότι το παρόν σενάριο και η υλοποίησή του υιοθετεί τις γενικές αρχές του για τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας «από τη θεωρία στην πράξη». Κατά τη διάρκεια της διδακτικής παρέμβασης, δόθηκε έμφαση στην ενεργητική ακρόαση των κειμένων, την κριτική και ερμηνευτική προσέγγιση των ιδεών τους και τη συνεργασία των μαθητών/τριών με την ομάδα.

No comments:

Post a Comment